Zum Inhalt springen
 

Mali Artyści na pograniczu polsko-saksońskim

 

Udział w polsko-niemieckim projekcie „Mali Artyści na pograniczu polsko-saksońskim” był fantastyczną przygodą dla przedszkolaków z Niepublicznego Przedszkola „Tęcza” i dzieci z Przedszkola Regenbogen w Görlitz. Projekt był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa w ramach Funduszu Małych Projektów Interreg Polska Saksonia 2014-22.

Na rok szkolny 2019/20 zaplanowaliśmy osiem dwugodzinnych spotkań, które odbywały się, raz po stronie polskiej, a raz po stronie niemieckiej.

Tematyka zajęć była różnorodna:

  • Wielcy malarze polscy i niemieccy – zapoznanie z techniką malowania portretu
  • Rzeźba i płaskorzeźba
  • Mokre w mokrym- zapoznanie z techniką plastyczną
  • Malowane stopami
  • Martwa natura spotkanie z lokalnym artystą
  • Malowane na szkle
  • Stroje futurystyczne- Jestem projektantem
  • Wizyta w galerii sztuki w Görlitz

Podczas zajęć, dzieci zgłębiły tajniki wiedzy plastycznej oraz udoskonaliły swoje umiejętności porozumiewania się w języku niemieckim. Była to również doskonała okazja do wyrażenia siebie, wnikliwego obserwowania natury, poznawania sztuki i artystycznego spełnienia. Niewątpliwym atutem realizacji projektu, była także możliwość nawiązywania przyjaźni i poznawania kultury naszego sąsiada.

Dzieci z wielką radością i entuzjazmem oddały się artystycznym wyzwaniom, tworząc przy tym niesamowite, dziecięce dzieła sztuki. Widząc spontaniczną radość naszych wychowanków utwierdzamy się w sensie realizacji takich projektów.

 

Wielcy malarze polscy i niemieccy - 10.09.2019r. Warsztaty plastyczne – spotkanie pierwsze

Rzeźba i Płaskorzeźba - 24.09.2019 r.- spotkanie drugie

Mokre w mokrym - 08.10.20.19 r.- spotkanie trzecie

Malowane stopami - 29.10.2019 r.

Martwa natura - 12.11.2019r.- Spotkanie z lokalnym artystą

Malowane na szkle - 26.11.2019 r.

Stroje futurystyczne

Wizyta w galerii sztuki w Goerlitz

Więcej o działaniach, które odbyły się podczas realizacji projektu: