Skip navigation

Rejs żeglarski

Pierwszego dnia po długiej podróży pociągiem dotarliśmy do Mariny Piękna Góra. Kierownik rejsu przedstawił instruktaż ogólny, zapoznał nas z regulaminem i zasadami panującymi na jachcie. Następnie zostaliśmy podzieleni na wachty i załogi. Każda ekipa przygotowała kolację. Tak minął nam pierwszy dzień mazurskiej przygody.

Drugi dzień rozpoczęliśmy pobudką o 8:00. Poranna toaleta, pożywne śniadanie następnie kierunek Sztynort. Piękna pogoda dopisała podczas pierwszej wyprawy. Kremy z filtrem okazały się niezbędne. Po obiedzie chętni skorzystali z kąpieli w jeziorze.

W 3 dniu obozu wypłynęliśmy ze Sztynortu, jednego z najbardziej znanych portów na Mazurach. Głównie skupiliśmy sie na żegludze. Załoga przejmowała stery i uczyła się jak wykonywać poprawnie manewry.

4 dzień spędziliśmy na doskonaleniu poznanych technik żeglarskich oraz zapoznaniu się z nowymi. Cała załoga skorzystała z uroków plaży w Giżycku i poszła wykąpać się w jeziorze. Na koniec dnia dana wachta przygotowała nam przepyszny i pożywny posiłek.

Piątego dnia wygrała pogoda. Z powodu bardzo silnego wiatru i dużych opadów deszczu musieliśmy zostać w porcie. Młodsza grupa wykorzystała ten dzień na zwiedzaniu Giżycka natomiast druga ekipa późnym popołudniem popłynęła na pobliskie jezioro Tajty, gdzie dała się porwać olbrzymim falom i silnym wiatrom.

Szóstego dnia popływaliśmy na silniczku na jeziorze Kisajno. Bardzo silny wiatr uniemożliwił nam rozłożenia żagli, bujało jak nad morzem.

Sobota rano śniadanko przed wyjazdem, pakowanie i klar na jachcie. Wracamy do domu. Tak minął nam tydzień żeglarskiej przygody.