Skip navigation

Projekt Comenius

29 maja w ramach projektu Comenius ponownie odwiedzili nas uczniowie z Augustusburga. Wizyta rozpoczęła się apelem, podczas którego  uczniowie z Niemiec kończyli most zbudowany wcześniej przez uczniów Europejskiego Gimnazjum. Był to symbol całego dobiegającego do końca projektu. Po apelu wszyscy uczniowie  spróbowali swoich sił w przedstawieniu kukiełkowym na szkolnej auli.

Kolejnym punktem wizyty był mały poczęstunek przygotowany przez  uczniów Europejskiego Gimnazjum. Po nabraniu sił odbyły się zawody w koszykówce oraz zajęcia z zapasów. Po tych zmaganiach zmęczeni goście mieli okazję spróbować polskich specjałów - barszczu oraz pierogów.

Po tym pełnym emocji dniu i chwili odpoczynku wszyscy razem udali się na wycieczkę do Szklarskiej Poręby.

W ramach projektu Comenius uczniowie I i II klasy Europejskiego Gimnazjum wraz z Uczniami z Freies Gymnasium Regenbogen Augustusburg  wybrali się na trzy dniową wycieczkę do Szklarskiej Poręby.

W pierwszym dniu wycieczki zakwaterowano nas  w schronisku "Wojtek ", po czym zwiedziliśmy miasto.

Drugi dzień był pełen wyzwań i nowych wrażeń! Gimnazjaliści wraz z przewodnikiem wjechali wyciągiem krzesełkowym na Szrenicę. Obowiązkowym przestankiem była gorąca czekolada w schronisku, a następnie wędrówka po górach. Nasza łączna piesza trasa tego dnia wyniosła 23 km!

Trzeciego dnia postawiliśmy na relaks i odpoczynek:) Wspólny czas spędziliśmy w Parku Wodnym Tropikana w hotelu Gołębiewski, po czym udaliśmy się na obiad do "Pizza Hut" w Jeleniej Górze.

Wspólny wyjazd zintegrował uczniów, a także umożliwił wykorzystanie umiejętności lingwistycznych istotnych dla prawidłowej komunikacji.

Spotkanie szkół partnerskich w ramach projektu Comenius

Uczniowie Europejskiego Gimnazjum w Zgorzelcu w ramach projektu Comenius odbyli ostatnio nietypową wycieczkę.  Otóż 16 kwietnia ponownie odwiedzili najpiękniejsze miasto nad Elbą - Drezno. Zimą uczniowie wzięli udział w Świątecznym Jarmarku, a tym razem wraz z kolegami i koleżankami ze szkoły partnerskiej Regenbogen z Augustusburga zwiedzili Parlament Wolnego Kraju Związkowego - Saksonii. Ogromnym zaszczytem było dla nas zaproszenie do niemieckiego PARLAMENTU od Wiceprezydent Saksońskiego Landtagu w Dreźnie, przewodniczącej Saksońskiego Ruchu Europejskiego i przedstawicielki niemieckiej frakcji politycznej CDU - Pani Andrea Dombois.

Podczas trwającego jedną godzinę zwiedzania przewodnik zapoznał naszych Gimnazjalistów ze składem, zadaniami i trybem pracy Landtagu. Uczniowie byli pod ogromnym wrażeniem, kiedy zasiedli w ławach poselskich na sali obrad plenarnych. Z pewnością niezapomnianym przeżyciem było samo spotkanie i rozmowa z Panią Dombois oraz przepyszny wspólny obiad.

Kolejną atrakcją turystyczną było zwiedzanie Szklanej Manufaktury w Dreźnie – jednej z fabryk koncernu Volkswagena, gdzie odbywa się produkcja końcowa luksusowego Volkswagena Phaetona. Podczas zwiedzania przewodnik oprowadzał wszystkich po szklanych halach produkcyjnych opowiadając o unikalnych szczegółach dotyczących produkcji tego luksusowego auta.

Dla wszystkich uczniów wycieczka ta była ciekawym doświadczeniem i dobrą zabawą. 

Przygotowanie przedstawienia kukiełkowego „Dialogi Mostów - Lovers” – tłumaczenie scenariusza

Gimnazjalistki wraz z p. Justyną Szczęsną przystąpiły do tłumaczenia tekstu scenariusza przedstawienia kukiełkowego „Dialogi mostów – Lovers”

Praca nad tłumaczeniem  okazała się być nietrudną, ponieważ gimnazjalistki z uwagą słuchały sugestii nauczycielki. Dodatkowo tekst scenariusza nie był wyjątkowo trudny, a co najważniejsze – nasze uczennice są zdolne J.   

Dziękujemy p. Katarzynie Nowackiej za wsparcie.

Budowa mostu projektowego - etap trzeci: zdjęcia do sześcianów

Po zbudowaniu szkieletu mostu przez gimnazjalistów przyszedł czas na przygotowanie małych zdjęć przedstawiających wydarzenia z prawie dwuletniej współpracy projektowej

Budowa mostu projektowego - etap drugi: szkielet mostu

Gimnazjaliści budują most z kartonów. W pierwszej kolejności zgromadzili jednakowe kartony, zbudowali i skleili szkielet mostu, który w następnej kolejności obłożyli szarym papierem. Chłopcy z klasy drugiej spisali się na medal. Nie spodziewaliśmy się, że tak sprawnie i z taką precyzją podejdą do wykonania powierzonego zadania.

Przygotowanie przedstawienia kukiełkowego „Dialogi Mostów - Lovers” - dekoracje

Gimnazjalistki wraz z koordynatorem przystąpiły do stworzenia dekoracji, niezbędnej do przedstawienia kukiełkowego „Dialogi mostów – Lovers”

Praca nad dekoracją okazała się być bardzo nietypową. Z planowanego mostu wyszedł bardziej zamek, a konkretnie fragment zamkowego muru…, ale po kilku poprawkach dekoracja jest wspaniała. 

Przygotowanie przedstawienia kukiełkowego „Dialogi Mostów - Lovers” - kukiełki

Gimnazjalistki wraz z koordynatorem przystąpiły do stworzenia kukiełek, niezbędnych do przedstawienia kukiełkowego „Dialogi mostów – Lovers”

Praca nad kukiełkami okazała się być przyjemnym doświadczeniem. Gimnazjalistki wykazały ogromną inwencję twórczą, która ubarwiona została wesołą atmosferą. Wizualnie … kukiełki oddają charakter postaci ujętych w scenariuszu. Mamy nadzieję, że się nie rozlecą…

10 lutego 2015 r. gościliśmy koordynatora partnerskiej szkoły Leandera Feicke. Naszych. Oprócz wymiany doświadczeń z realizacji projektowych zadań, wspólnie zaplanowaliśmy spotkania projektowe.

Omówiliśmy wiele istotnych spraw organizacyjnych:

  • harmonogram spotkania w Dreźnie,
  • harmonogram majowej wizyty uczniów z Augustusburga,
  • plan wycieczki do Karpacza i do Szklarskiej Poręby,
  • czerwcową debatę online,
  • wizję mostu projektowego, wykonanie sześcianów przez uczniów z Niemiec,
  • inne kwestie organizacyjne.

Pan Feicke przekazał naszej szkole dwa egzemplarze kalendarza zawierającego prace naszych uczniów.

W spotkaniu uczestniczyli:
Dyrektor EG/ koordynator: Aleksandra Rymanowska-Doleżal
Koordynator: Leander Feicke
Tłumacz: Małgorzata Dracz

Gimnazjalistki wraz z koordynatorem przystąpiły do stworzenia scenariusza przedstawienia kukiełkowego „Dialogi mostów – Lovers”

Tytuł przedstawienia jest pomysłem gimnazjalistek. Przedstawienie opowiada o dwóch zwaśnionych królestwach, które dzielą poglądy i ogromna rzeka. Jak bywa w opowiadaniach tworzonych przez dziewczynki w tym wieku, do scenariusza został dodany wątek miłosny, który okazuje się siłą sprawczą do pogodzenia władców i ich rodzin. Scenariusz kończy się wspólną budową mostu łączącego państwa, który jest symbolem zgody i miłości.

Pozostaje nam tylko wszystko pięknie przepisać, przetłumaczyć na język angielski, stworzyć kukiełki, dekoracje i przystąpić do prób.

Gimnazjaliści tworzą sześciany do budowy mostu projektowego.            W pierwszej kolejności wykonali siatkę sześcianów, którą skserowali na specjalnych kartkach. Następnie przystąpili do składania i sklejania sześcianów. Na uwagę zasługuje fakt, iż nasi gimnazjaliści byli na tyle pomysłowi, że po zorientowaniu się jak mozolna jest to praca, zaproponowali współpracę młodszym uczniom, którzy chętnie pomogli starszym kolegom i koleżankom.

Pracom technicznym towarzyszyła miła atmosfera, która mam nadzieję będzie się naszym gimnazjalistom zawsze kojarzyła z mostem projektowym – czyli efektem końcowym projektu.

Polsko-niemieckie spotkanie w Augustusburgu - relacje uczniowskie w języku angielskim

Gimnazjaliści EG podczas specjalnie zorganizowanych zajęć języka angielskiego tworzyli relację z dziesięciodniowej wizyty w Augustusburgu.

Zajęcia odbyły się pod opieką p. Yany Kosh, która służyła uczniom pomocą w redagowaniu poprawnych tekstów.

Tworząc relacje uczniowie chętnie wspominali wizytę w szkole partnerskiej opowiadając o ciekawych wydarzeniach w języku angielskim.

Teksty w języku angielskim zostały umieszczone na eTwinningu.

Gimnazjaliści EG pod opieką p. A. Doleżal i p. Yany Kosh stworzyli nietypowe komiksy, których tematyka dotyczyła współpracy projektowej – Comenius „Dialogi Mostów”.

Komiksy zostały wykonane w pracowni komputerowej, a nad poprawną treścią w języku angielskim czuwała p. Yana Kosh. Uczniowie wykazali się niecodzienną inwencją twórczą. Przy okazji mieli możliwość powspominania ciekawych wydarzeń dotyczących współpracy projektowej. Zajęcia odbywały się w języku angielskim.

W listopadzie uczniowie Europejskiego Gimnazjum wzięli udział w warsztatach plastycznych (lepienie z gliny) zorganizowanych w ramach projektu Comenius.

Za nami ostatni, dziesiąty dzień spędzony w Augustusburgu w ramach projektu Comenius. To właśnie dziś pożegnaliśmy się z naszymi niemieckim partnerami, dziękując im za mile spędzony czas.

Nasz wyjazd powoli dobiega końca, jednak tak jak każdy i dzisiejszy dzień obfitował w nowe wrażenia. Stworzył nam bowiem okazję do zaprezentowania przygotowanego przez nas wcześniej programu artystycznego. Każdy mógł zaangażować się w odegranie skeczy, śpiewy czy występy muzyczne. Mogliśmy pochwalić się naszymi talentami. Na zakończenie dnia zorganizowano gry sportowe m. in. grę we flagi. Wspólne spędzanie czasu sprawiło nam wiele radości!

Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od zwiedzania zamku w Augustusburgu. Dzięki sprzyjającej pogodzie uczniowie spędzili czas na dworze, oddając się rozgrywką sportowym. Po południu mogliśmy pospacerować po pobliskim lesie.

W niedzielny poranek wyruszyliśmy na wyprawę do Oederan. Po krótkiej podróży pociągiem dotarliśmy na miejsce, gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy. Pierwsza z nich udała się do muzeum tkactwa, aby poznać jego historię. Przygotowano dla nas również zajęcia praktyczne, podczas których przy użyciu starych pras drukarskich wykonaliśmy kartki świąteczne. Dane nam było również zrobić gumowe bransoletki. Druga grupa w tym czasie zwiedzała park miniatur, w którym zostały umieszczone górskie zabytki

Za nami już szósty dzień spędzony w ramach projektu Comenius. Dzień pełen pozytywnych wrażeń! To właśnie dzisiaj wybraliśmy się na wycieczkę do Annaberg. Naszą podróż rozpoczęliśmy od zjazdu Drahtsteilbahn , następnie pociągiem udaliśmy się do Góry Św.Anny, aby wraz z przewodnikiem zwiedzić miasto. Umożliwiono nam również zejście do kopalni, w której niegdyś wydobywano srebro. Uwieńczeniem naszej wycieczki było podziwianie panoramy miasta rozpościerającej się z wieży kościelnej. W czasie wolnym mieliśmy okazję spróbować szwajcarskiej czekolady.

Kolejnego dnia pobytu w Augustusburgu uczniowie mieli okazje zaprezentować efekty swojej trzydniowej ciężkiej pracy. Po ukończeniu projektów każda z grup miała możliwość pokazać wykonane przez siebie solarne auto. W pokazie brała udział cała szkoła jak i uczestnicy projektu Comenius "Dialogi Mostów". Niestety ze względu na pogodę musieliśmy odwołać dzisiejsze wędrowanie.

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wizyty u Burmistrza Augustusburga.

Następnie udaliśmy się do szkoły, aby wraz z naszymi partnerami kontynuować rozpoczęte projekty.

Przed nami kolejny pracowity dzień!

Dziś zaczynamy pracę nad "Energie Project", którego celem jest stworzenie unikatowego projektu solarnego samochodu. Uczniowie zostali podzieleni na trzy polsko-niemieckie grupy. Zadaniem każdej z nich jest opracowanie pojazdu własnego pomysłu.

Dziś za nami dzień pełen wrażeń! O poranku, niemiecką komunikacją miejską udaliśmy się na wycieczkę do pięknego miasta Chemnitz. Wraz z anglojęzycznym przewodnikiem poznaliśmy historię tego fascynującego miejsca.

Po obiedzie, uczestniczyliśmy w bardzo ciekawych i kreatywnych warsztatach zorganizowanych przez studentów jednej ze szkół DPFA. Dzięki tym zajęciom mogliśmy rozwijać zarówno swoje zdolności językowe, manualne jak i sportowe. 

Uwieńczeniem wspaniałego dnia było wspólne odśpiewanie piosenki w języku angielskim.

Dziś rozpoczęła się nasza przygoda z Comeniusem w Augustusburgu.

Po dotarciu na miejsce zostaliśmy serdecznie przywitani przez naszych niemieckich przyjaciół, którzy zaprosili nas do wspólnej zabawy w języku angielskim. Kolejną atrakcją była możliwość poznania miasta w towarzystwie uczniów szkoły partnerskiej.

Gimnazjaliści wraz z panią Katarzyną Nowacką oraz panią Grażyną Michalik-Wojtukiewicz uczestniczyli w debacie online z kolegami z partnerskiej szkoły w Augustusburgu.

Tematem rozmowy naszych uczniów były wspomnienia i spostrzeżenia dotyczące dziesięciodniowego pobytu uczniów niemieckich w Zgorzelcu. Uczniowie już planują wrześniowe spotkanie w Augustusburgu

Ankieta podsumowująca kilkumiesięczną współpracę partnerów projektu Comenius „Dialogi Mostów”

Badanie zostało przeprowadzone w ramach projektu Comenius - "Dialogi Mostów"  finansowanego przez UE za pośrednictwem Agencji Narodowej programu Uczenie się przez całe życie - Partnerskich Projektów Szkół.

Celem badania była ocena działań projektowych. Integracja uczestników projektu, ich gotowość do poszerzenia wiedzy o kraju partnera, poziom lęku i motywacji języków obcych nauki języków były analizowane. W pierwszym dniu wizyty w Zgorzelcu, 33 uczniów ankietowanych - 13 z Niemiec i 20 z Polski. Po dziesięciu dniach wspólnych działań i zadań, uczniowie ponownie zwrócił na te same pytania. Aby upewnić się, że pytania są jasne, obaj partnerzy zostali przebadani w ich ojczystym języku.

Zgodnie z powyższym wykresem, działania realizowane w ramach projektu przyczyniły się do kulturalnego rozwoju kompetencji uczestników. Respondenci twierdzą, że udział w projekcie zachęca ich do poszerzania wiedzy o świecie i kraju partnerskiego. 10-dniowa wizyta przyczyniła się również do pogłębienia znajomości wykonane na początku projektu, jak również zmniejszyło niepokój języka obcego.

Wykonanie prac plastycznych do kalendarza projektowego „Dialogi Mostów”

Uczniowie chętnie przygotowywali się do stworzenia wspaniałych obrazów, będących inspiracją dla twórców międzynarodowego kalendarza.

Zajęcia plastyczne odbywały się pod okiem Pani Agaty Szmigiel. Kalendarz stworzony przez uczniów z partnerskiej szkoły zawiera sześć prac naszych uczniów – każda z prac przedstawiała most.

Technika prac była dowolna. Nasi uczniowie stworzyli po kilka prac, a następnie pani Agata Szmigiel, koordynator pani Małgorzata Nitko i Dyrektor EG – wybrały sześć najładniejszych obrazów.

Za nami już dziesiąty, ostatni dzień pobytu uczniów z Niemiec w Zgorzelcu. Przyszedł czas na wspólne podsumowanie pobytu oraz pożegnanie. Mamy nadzieję, że nawiązane tu znajomości przetrwają na długo.

Do zobaczenia we wrześniu!

To już dziewiąty dzień, pełen wrażeń i wspólnych zajęć z projektowymi partnerami:)

  1. Apel
  2. Nauka uczniów niemieckich
  3. Nauka uczniów polskich
  4. Rozmowy integracyjne w języku angielskim w małych grupach
  5. Matematyka w języku niemieckim
  6. Zajęcia sportowe
  7. Zajęcia informatyczne w języku angileskim

Za nami już VIII dzień wspólnych zajęć:)

  1. Apel
  2. Zumba
  3. Nauka uczniów polskich i niemieckich
  4. Wspólne oglądanie filmu anglojęzycznego

12 i 13 kwietnia 2014 r. uczniowie EG wraz z niemieckimi partnerami uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia w ramach projektu Comenius "Dialogi Mostów". Podczas wyjazdu uczniowie mieli okazję poznać historię Wrocławia, a także dowiedzieć się wiele ciekawych informacji na temat wrocławskich mostów.

Za nami już piąty dzień wizyty naszych niemieckich partnerów. Dziś gościliśmy z wizytą Burmistrza Miasta Zgorzelec oraz u Starosty Zgorzeleckiego.

W dniu dzisiejszym wszyscy uczniowie mieli okazję uczestniczyć w nietypowej lekcji historii w języku angielskim, która odbyła się w Domu Jakuba Boehme. Po zajęciach gimnazjaliści wybrali się na spacer po Goerlitz.

Dziś została zorganizowana Olimpiada Mostów. Jak sama nazwa wskazuje, były to zajęcia spędzone bardzo aktywnie. Każdy z uczestników musiał wziąć udział w zmaganiach sportowych.

Drugi dzień pobytu naszych nowych kolegów i koleżanek upłyną pod hasłem "integracja". Tego dnia zostały zorganizowane zabawy sportowe oraz ognisko z pieczeniem kiełbasek.

7 kwietnia 2014 r. rozpoczęła się pierwsza wizyta niemieckich partnerów w ramach projektu Comenius. Uczniowie z Augustusburga wraz z opiekunem przyjechali do Zgorzelca na dziesięciodniową wymianę uczniowską. Plan dnia przedstawiał się następująco:

  • Apel – przywitanie gości.
  • Zwiedzanie szkoły oraz słodki poczęstunek.
  • Swobodne rozmowy w języku angielskim w małych grupach.
  • Zajęcia prowadzone w języku angielskim i języku niemieckim - zabawy integracyjne. (p. K. Nowacka, p. D. Kupisz)
  • Zwiedzanie naszego miasta Zgorzelec- tu w rolę przewodników anglojęzycznych wcieliły się nasze gimnazjalistki:).

W środę 5 lutego 2014 r. gościliśmy naszych kolegów ze szkoły partnerskiej. Oprócz wymiany doświadczeń z realizacji projektowych zadań, wspólnie zaplanowaliśmy wizytę uczniów z Gymnasium z Augustusburga w Zgorzelcu. Pozdrawiamy serdecznie naszych partnerów i do zobaczenia w kwietniu.

Am Mittwoch, den 05.02.2014 haben wir unsere Kollegen aus der Partnerschule begrüßt. Ziel des Treffens war vor allem der Austausch von  bisherigen Erfahrungen aus der Realisierung der Projektaufgaben und die gemeinsame Planung des Besuchs von Schülerinnen und Schüler aus dem Gymnasium Augustusburg. Herzliche Grüße aus Zgorzelec an unsere liebe Projektpartner und Auf Wiedersehen im April in Polen!

Znamy już wyniki KONKURSU NA LOGO PROJEKTU COMENIUS - DIALOGI MOSTÓW.

Zwycięski projekt jest autorstwa naszej uczennicy klasy I EG- Honorata Szulc.

Gratulujemy!!!

Projekt jest finansowany ze środków UE przez Narodową Agencję programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius  Partnerskie Projekty Szkół.

Wettbewerb für ein COMENIUS - Projektlogo  „ Brücken Dialoge“ entschieden!

Gewonnen hat Logo Nr.1 von Honorata Szulc, Schülerin der I. Klasse des Europäischen Gymnasium in Zgorzelec.

Herzlichen Glückwunsch!!!

Projekt ist mit finanziellen Mitteln des Europäischen Union gefördert – durch die Nationale Agentur - Programm für lebenslanges Lernen – COMENIUS Schulpartnerschaften.

5 grudnia 2013 roku uczniowie biorący udział w projekcje Comenius wybrali się w wirtualna podróż po Zgorzelcu. Tematem przewodnim był „Zgorzelec dawniej i dziś”. Stare fotografie, ciekawe informacje z dawnych lat oraz współczesne zdjęcia zrobiły na dzieciach duże wrażenie. Zebrane materiały  pomogą  uczniom stworzyć prezentację multimedialną, którą zaprezentują podczas spotkania z naszymi przyjaciółmi z Niemiec.

Die an dem Projekt COMENIUS teilnehmenden Schülerinnen und Schüler  hatten am 05. Dezember 2013 eine  virtuelle Reise durch Zgorzelec gemacht. Sie hatten die Möglichkeit die Stadt früher und heute „per Mausklick“ hautnah zu erleben und waren von  alten und  gegenwärtigen Bildern und interessanten Informationen zur Geschichte ihrer Heimatstadt ganz begeistert. Das gesammelte Bildmaterial wird in Form einer multimedialen Präsentation bearbeitet, die unseren Projektpartnern  - Freunden aus Deutschland am Tag des Treffens gezeigt wird.

W listopadzie i grudniu nasi gimnazjaliści dzielili się  swoimi pomysłami na   logo projektu COMENIUS  - „Dialogi Mostów” . Udział w projekcie jest finansowany ze środków UE przez Narodową Agencję programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius -  Partnerskie Projekty Szkół.

Najciekawsze propozycje wezmą udział w konkursie międzynarodowym, podczas którego zostanie wyłoniona zwycięska praca. Stanie się ona naszym projektowym  logo. Czekamy więc z niecierpliwością na ogłoszenie wyników.

Die Gymnasiasten haben im November und Dezember Ideen für ein Projekt-Logo COMENIUS – „Brücken Dialoge“ gesammelt und entwickelt. Teilnahme am Projekt ist mit finanziellen Mitteln des Europäischen Union gefördert – durch die Nationale Agentur - Programm für lebenslanges Lernen – COMENIUS Schulpartnerschaften. Die besten Logos werden zum internationalen Wettbewerb qualifiziert. An der entscheidenden Etappe werden Logos abgestimmt und ein Sieger-Logo wird gewählt, die dem in unserer Partnerschulen realisierten Projekt begleitet wird.  Wir warten sehnsüchtig auf die Ergebnisse.

Dnia 18 listopada 2013 r. odbyło się spotkanie koordynatorów projektu COMENIUS  - „Dialogi Mostów” . Udział w projekcie jest finansowany ze środków UE przez Narodową Agencję programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius – Partnerskie Projekty Szkół.

Spotkanie odbyło się w partnerskiej szkole w Augustsuburgu, podczas którego wymieniliśmy się spostrzeżeniami i doświadczeniami z realizacji kolejnych zadań projektowych.

Na załączonych zdjęciach możemy podziwiać  prace uczniów  naszej parnerskiej szkoły. Gimnazjaliści pokazali, jak wytrzymały może być most nawet z papieru, jeśli odpowiednio podejdzie się do jego budowy.

Die Koordinatoren des COMENIUS – Projektes „Brücken Dialoge“ trafen sich am 18.11.2013 im Augustusburg  zum Austausch von  Arbeitsergebnissen,  Erfahrungen und  zur weiteren inhaltlichen Gestaltung des Projektes. Teilnahme an dem Projekt ist durch das Nationale Agentur des Programms für "Lebenslanges Lernen" Comenius – Schulpartnerschaften aus den Mitteln der Europäischen Union unterstützt.

Auf den Bildern kann man die von Schülerinnen und Schüler aus unserer Partnerschule entworfene Brückenmodelle bewundern. Mit ihrer handwerklichen Geschicklichkeit haben die Gymnasiasten bewiesen, wie stabil und reißfest eine Papierbrücke ist, wenn der Bau gut durchgedacht ist.

Tworzymy multimedialny słownik obrazkowy – "Mosty łączą"

Dnia 17.10.2013 w ramach projektu Comenius wykonaliśmy multimedialny słownik obrazkowy. Tematem naszej pracy było hasło „Most łączy”. Po burzy mózgów zebraliśmy potrzebne słownictwo i przetłumaczyliśmy na j. ang. i j. niem. Następnym etapem naszej pracy była sesja zdjęciowa. Efekty wspólnych zmagań można zobaczyć w prezentacji multimedialnej.

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p101262/welcome

Nasi gimnazjaliści z wielkim zaangażowaniem podjęli się realizacji kolejnego zadania w ramach projektu COMENIUS .Tym razem był to multimedialny słownik obrazkowy. Tematem przewodnim  było hasło  „Most łączy”.
 Pracę rozpoczęto od wspólnego  wyszukania słownictwa związanego z  mostem.  Następnie przetłumaczono wyrazy na  j. angielski i  j. niemiecki.
Kolejny etap to sesja zdjęciowa oraz praca w programie Power Point nad słownikiem.

Zapraszamy na pokaz!

Unsere Gymnasiasten gingen mit Hingabe an eine neue COMENIUS - Projektaufgabe heran. Das multimediale Bildwörterbuch, das Stichwörter zum Thema „Brücke verbindet“ umfasst soll das Ergebnis sein. Die Schüler und Schülerinnen haben zuerst nach entsprechendes Wortschatz gesucht. Dann haben sie die Wörter und Sprichwörter aus dem Polnischen ins Deutsche und Englische übersetzt.  Die nächste Etappe war ein Fototermin und die Bearbeitung im Power Point.

Die Vorführung gleich – wir laden herzlich ein!

Last week, our students took another action within the COMENIUS programme. This time, it was a multimedia picture dictionary, dedicated to the topic of "Bridges connect." The first thing was to find vocabulary connected with "bridges" and then translate it to English and German.  The next step was a photo shoot and a Power Point  work.

We wrześniu i w październiku 2013 uczniowie uczestniczyli w przygotowaniu wizytówek. Przygotowanie dotyczyło wykonania zdjęć oraz przygotowani krótkiego tekstu, zawierającego niezbędne informacje na temat każdego z uczniów.

Teksty zostały przez uczniów przetłumaczone na język angielski. Podczas konwersacji uczniowie przedyskutowali i ułożyli teksty – autoprezentacje. Tłumaczenie na piśmie odbyło się pod opieką p. Katarzyny Nowackiej.

We wrześniu 2013 roku uczniowie Szkoły Podstawowej Tęcza  oraz Europejskiego Gimnazjum w Zgorzelcu  przystąpili  do programu Comenius.Wszelkie podjęte działania w ramach projektu uczniowie będą opisywać  w pamiętniku online, który znajduje się na blogu  Europejskiego Gimnazjum  www.europejskiegimnazjum.blogspot.com. Uczniowie podczas spotkania zaprojektowali stronę tytułową pamiętnika online.

Im September 2013 traten die Schüler der Zweisprachigen Grundschule Tecza und des Europäischen Gymnasiums Zgorzelec dem COMENIUS-Projekt bei. Alle Aktivitäten, die mit diesem Projekt verbunden sind, werden in einem Online- Tagebuch beschrieben. Dieses Tagebuch findet man auf der Internetseite: www.europejskiegimnazjum.blogspot.com.
Die Schüler haben schon die Titelseite entworfen.

In September 2013, students from Tecza Primary School and a lower secondary school Europejskie Gimnazjum in Zgorzelec entered into Comenius Programme. Pupils will keep a record of all activities within the project in their online diary, which you can find on the school's blog (www.europejskiegimnazjum.blogspot.com). During their meeting, students have already designed the online diary's title page.

prezi.com/duggt6ltuakw/present/